18 Juni


svensk sommar


Idag är en sådan dag då man bara skulle vilja ligga i sängen och sova och inte göra ett dugg. 
Det är det motsatta av vad jag har gjort idag.
Vaknade upp vid halv 11 någongång, kilade till tandläkaren- där jag fick reda på att jag inte hade några hål, vilket jag definitivt trodde fast det visade sig att det tydligen skulle se ut så. Sen bar det av mot staden med mamma för att hon skulle prova sin brudklänning eftersom det väntas bröllop senare i sommar, den fina klänningen var från brud och fest i Nyköping. När vi gick och kollade runt i affären så bestämde jag mig direkt för att där, just där ska jag köpa min bal- klänning. Även fast det är länge kvar tills dess, närmare bestämt 2 år. men tiden går snabbt och snart är vi där och det är dags för studenten och det riktiga vuxenlivet. Efter klänningsprovande och lite drömmande från min sida bar det av mot kvantum där det skulle storhandlas. Eftersom att det regnade idag passade nog alla människor på att handla. Ja det kändes ju iallafall som det eftersom var man än gick  var det folk som stog i vägen med sina kundvagnar.
När handligen väl var avklarad begav vi oss till jordgubbsståndet för att inhandla jordgubbarna inför morgondagen.
 Jag fick just höra glada nyheter! Det ska tydligen bli sol imorgon på dagen, jag som hade hört att det skulle regna. Men gud vilken tur att det ska bli solsken trotsallt.
 Imorgon far jag troligtvis ut med familjen till några goda vänner som bor på en ö i oxelösund. Där bjuds det på god mat, badande i hot tube, dansade runt midsommar stång och massa mer. Det där sista med dans runt midsommar stång är något deras grannar alltid gör där ute på ön. Även fast man blir lite äldre så håller traditionerna i sig. Fast i år tror jag att jag tittar på eftersom det inte riktigt är min grej att dansa runt en stång fylld med vackra blommor. Utan det gjorde man när man var liten, nu får det allt ta och räcka.
Nu är det snart mat dags, sen får vi se vad som händer.

trevlig midsommar allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0