stockholm trip

Idag var det stockholm som stog på schemat som jag tidigare nämnt. Vi tog tåget upp vid kvart över 10, strosade runt i massa affärer och shoppade. tanken med resan var att vi skulle handla julklappar.. det blev en liten ynka julklapp, resten gick till oss själva. hitta förvånadsvärt lite, en blå vit randig tröja, hårband med nått glitter gjox, ram, 2 par skor, mina favorit schampoo och balsam och en hemlig sak som ni kanske får se en annan dag. bilder på det jag köpte och bilder från dagen kommer förhoppningsvis upp här någon dag. Dagen har vart toppen men höll på att sluta i lite smått panik. Vi gick till centralstationen och var där lite mer än 1 timme innan tåget skulle avgå. vi kollade upp från vilken perrong vi skulle åka - perrong 11 regional stog det. Därefter gick vi till mcdonalds och tog oss en glass och satt där och väntade på avgång. vi hade en marginal på 15 minuter för vi visste ju ändå exakt vart vi skulle för det hade vi precis kollat upp. När det var 15 minuter kvar tills avgång begav vi oss mot perrong nummer 11. väl därnere tittade lovisa på en sån där lista där det står var och när tågen ska avgå. Tåget till Nyköping går ju från perrong 10- det har blivit ändrat konstaterade vi!  det var nu bara 10 minuter kvar till avgång, hjärtat började slå lite snabbare.. Vi visste iallfall ungefär vart vi kom ifrån. Vi sprang upp till övre plan där man kommer in genom alla rulltrappor och vanliga trappor och letade förgäves efter perrong 10 och tillsist hittade vi den, i absolut sista sekund. Vi han med tåget och kunde därmed pusta ut. Vi hade iallafall en super bra dag med mycket ont i fötterna sen när vi kom hem. Det snöade även lite lätt i sthlm och nu när jag kollar ut ser jag att det är helt vitt på backen här också. Hoppas bara den stannar till jul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0