härliga människor som är uppe tidigt..

Vaknade upp för en liten stund sen, kollade ut genom det snö täckta fönstret och fick se ett strålande väder och tänkte att den här dagen kommer bli kanon.  Efter ett tag kom mamma ner och sa du har fått främmande! nej, du skämtar, vem skulle komma så här tidigt? Vi gick mot trappan och mamma slet tag i en tomte mössa som hon satte på mitt huvud. det är några tomtenissar där uppe sa hon.. jag var fortfarande skeptisk.. När jag kom upp fick jag se två tomtenissar med tomteluva med bjällror på och fina toffsar i det flätade håret. Tomtenissarna hade inte vanliga tomte kläder på sig, utan löparkläder.. Det finns bara två stycken som man skulle kunna tänka sig när amn läste det här, nämligen Kaisa och Frida. De två löparna fick tydligen den konstiga men mycket roliga idéen att springa hem till kompisar här i oxelösund och säga God Jul. Jag tyckte att det var en riktig rolig idé och uppskattade den!
Nu ska jag gå och fixa mig tills släkten kommer hit senare.
Go Jul !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0