trådlöst

länge sen jag uppdaterade här jag vet. beror på att vi har lite annat och fixa med eftersom det väntas bröllop i helgen eftersom mamma och min låtsas pappa ska gifta sig, vilket jag ser mycket fram emot!  Det ska bli himlans roligt eftersom jag och björns döttrar har fått i uppgift att vara brudtärnor. och sen har jag fått ett uppdrag om att hålla i mammas brudbukett. lite nervöst för jag vet inte när jag ska ta emot den och lämna tillbaka den. men det löser sig. jag är väldigt nerövs fast jag vet inte för vad. men det går nog över.  den andra anledningen är att vårat trådlösa internet har strulat en massa. så vi var in till telia och fick en ny dong, som vi försökte ansluta med men det funka inte.under den tiden så svämmade det massa fula ord ur min mun. man blir bara så himla arg på sånt här som jag tycker bara ska funka. sånt här har jag verkligen inte tålamod till.men vi var iallafall inne till telia idag igen och fixa en ny dong till datan. funka gjorde den ju, fast självklart inte på min data. typiskt! envis som man är så gav man sig fan på att det här skulle jag få att fungera! så jag tog min telefon som nu fungerar och ringde till en support på telia och sa att det inte fungera att ansluta och massa sånt där.  jag sa att jag försökt att ta bort programet från datan men fått ett felmeddelande. så han sa det här kommer inte att bli lätt, men vi gör ett försök. Han guidade mig galant genom hela den långa resan. det var inte lätt när man skulle in i nått program som man aldrig ens visste fanns, där det var tusentals olika mappar som man skulle leta igenom för att just hitta den rätte mappen. det var ett riktigt avancerat fall sa han och jag kände mig riktigt stolt när jag gått igenom det här och klarat att koppla upp mig igen. Det kanske inte låter svårt men jag ska säga att de var det. men är man envis så kan man nog fixa det mesta. Jag kör med citatet att aldrig ge upp, och de var precis det jag inte gjorde och det var ju tur för nu sitter jag här med ett fungerande internet.



ikväll funderar jag på att kila till jogersö och ta en runda på spåret,  jag tränade inte igår eftersom vi har fått besök från skåne. jag fårhelt enkelt ta igen det idag!
en liten fail kom igår när jag var på ica.. mamma frågade mig om jag skulle träna,  svaret  blev nej, för vi hade ju ändå främmande från skåne och det är inte speciellt ofta så jag ville umgås lite. sen en sekund efter kollar jag upp och ser min tränare stå rakt framför mig.. och med ett sånt där gigantiskt leende sa han du kommer väl på träningen om en halv timme?  jag sa ja och himlade lite så där med ögonen och kände mig väldigt bortgjord. Men vi har ju faktiskt främmande som man inte träffar så ofta,  jag tycker faktiskt de är okej att hoppa över en träning¨vid sådanna tillfällen. undrar vad han kommer påpeka nästa gång jag kommer och tränar. pinsamt! 

bilder från de senaste dagarna får komma sen eftersom uppladdningen är seg.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0